20 Şubat 2011 Pazar

Bu işte bir gariplik var ama!!!

Dün geceden beri bir garip haldeyim.
Yaaa neden diyorum, ne-dennn?

Ben ki; öyle dökmüş, kırmış, vs. yani kısacası bordan boktan sebeplerle çocuğuna kızmayan bir anne;

Ben ki; anneanneye kızıp poposuna bir kez vurdum diye (okuyanlar bilir) haftalarca vicdan azabından dengesini neredeyse kaybeden;

Ben ki; Annelik görevlerini kendince eksiksiz yerine getiren ve bunu zevkle yapan;

Ben ki, ben ki, ben ki..............................

Ve ben ki ; dün gece "anne dövmeeeeeeeeee" diye ağlayan kızımın sesiyle uyanıyorum.

Önce ne dediğini anlayamadım, koştum gittim yanına. Gözler kapalı belli ki rüya görüyor. "annee döövmeee" diye ağlıyor. O an ki git gelleri bırakıp hemen sokuldum yanına. Bir süre sonra gözlerini açtı, sarıldı, "anne meme veyyy mana" deyince rahatladım. Kızım normaldi. Demek ki anneeee desede rüyasında gördüğü ben değildim!!!!!

Ne tuhaf bir duyguymuş bu yaa....Sen üstüne titre, canım kuzum de, onun için herşeyin en iyisini yapmaya çalış, sonra bir kabusla duyguların allak bullak olsun.

Şimdi soruyorum kendime acaba ona karşı yanlış bişey mi yaptımda bilinçaltına böyle yansıdı diye ama yok.

Düşünüyorum da hayatımız Nehir Naz odaklı. Elimizden geldiği kadarıyla hiçbir şeyini eksit etmemeye, sevgiyle büyütmeye, özgür olmasına, birey olduğunun farkındalığında, ölçülü olmaya çalışıyoruz.

Geçen gece su istedi. Suyu getirdim kalkda iç kızım deyince gecenin in yarısı bastı yaygarayı. Hemde öyle böyle değil. Neymiş yatarak içecekmiş. Ben olmaz dedikçe bağırdı. O bağırdı ben bağırdım. Devreye hemen babası girdi. Bana şöyle sertce istediğini yapsana çocuğun diyerek...İçti o suyu yatarak.

İşte bu gibi durumlarda kendimi kaybediyorum biliyormusunuz? Sadece sebepsiz ağladığı zaman sesimi yükseltiyorum. Onun dışında değil dövmek bağırmam bile....

Bu kitaplara, pedegoglara, bilimum çocuk yetiştirmeyle alakalı yayın ve kişilere sinir oldum şu saniye. Yok 3 yaşına kadar çocuğun kişilik gelişimi tamamlanırmış; yok 4 yaşına kadar bütün çocuklar inatçıymış onlarla inatlaşmamak lazımmış çünkü çocuk kazanırmış hep ve bizim inadımız onu inatçı kişiliğinin sebebi olurmuş, yok çocuk cezayı, ödülü, hayırı bilecekmiş.


Hadi gelde sen bildir. Hayır diyemiyorsun inatlaşmamak adına. Bu seferde her dediğini yaparsan şımarık olacak diye korkuyorsun, vs. vs. vs.

Geçenlerde bir doktor hastasını anlatıyor: Çocuğa annesi yemek yemezsen büyüyemezsin demiş ve bu o çocuğu korkutmaya yetmiş. Anlatılanları bir duysanız annenin söylediği bu basit cümle çocukta ne sorunlara sebep olmuş meğer!!! Yaaa Allah aşkına hangi anne çocuğuna "yemezsen büyüyemezsin" yada değişik versiyonlarını söylemiyor. Bu eşşek sıpaları korkana kadar yesinlerde büyüsünler o zaman. Şimdi o programı izledikten sonra maymun olduk. Keşke deveye hendek atlatsak:))) Ama olmaz talimatlara uymalıyımz, mazallah ya çocuğumuz korkak olursa.


Bak kızım yemek saati yiyeceksin ki vitamin alasın, büyüyüp okullara gidesin, ...
Uyurkende aynı şey söz konusu:((( Hadi uyuyalım ki vücudumuz büyüme hormonu salgılasın, biliyosun bu zıkım hormon sadece uykuda salgılanıyor:))) Daha 2 yaşındaki çocuk hormonla muhatap...

Amaaan ne zor işmiş bu annelik yaa.... Kocaman bir kaos. Bizim zamanımızda bunlar mı vardı? Yoktu eeee hepimiz psikolojik sorunlumuyuz şimdi? Bunların demesine göre bizim neslin tamamı DELİİİİİ....offffffffff offfffff

İşin garip tarafıda o minnacık yüreklerin en küçük bir davranışı nasıl bizde fırtınalar koparıyor...

Seni seviyorum kızım, iyi ki varsın.
"şeviyoommm şeni" deyişin inan herşeyi unutturuyor bana.

13 yorum:

  1. aman sorma bazen bende kendi yetişdiğim zamanla kıyaslıyorum .Annem bize bağırıdı da terlik de fırlatır,yeri gelir yerdik şaplağı.Bunlar doğru yapalım demiyrorum ama çocukluğumda bunları görmüş biri olarak maşallahım var.Ben de cevremde gördüğüm aşırı şımarık çocukları görüncew yapmıcam her dediğini diyorumda bakalım ne kadar uygulayabileceğim.hele ki hastaysa o mahzun haldeyken bana eşek gibi bağır dese bağırırm .o derece yani.ama normal zamanlardda çok şükür ki anlayan ve uygulayan bir çocuk.
    sende canını sıkma
    ben yazıyı okuyunca acaba bakıcı buldunda o mu birşey yaptı diye bile düşündüm.
    bazen bende çok zor geliyor herşey ama bir öpücük bitiryoe herşeyi.bak seninki sevdiğini bile söylüyor:)

    YanıtlaSil
  2. Ballı lokma belli dizi/film gibi bir yerde görüp etkilenmiştir :o

    YanıtlaSil
  3. sezobigo; Allahdan bakıcının olduğu zamana denk gelmedi yoksa yanmıştı kadının başı:)))

    Gök; Elimden geldiği kadar izlettirmemeye çalışıyorum ama nereye kadar tabi...

    YanıtlaSil
  4. Bu dönemlerde en ufak sözden etkilenir durumdalar.Bazen etkilenmeyeceğini düşündüğümüz herhangi bir çizgi filmden bile saçma bir şekilde etkilenebiliyorlar.
    Prenses büyük ihtimalle bir yerden etkilenmiştir için rahat olsun.

    YanıtlaSil
  5. Evet zor bir durum. Ancak; benim en çok önem verdiğim şey anne-babanın birbiri ile tutarlı olması. Sen kalkarak iç kızım derken, babası yatarak içsin derse çocuk bunu çok güzel kullanıyor. Kendi çocuğumda da en özen gösterdiğim şey budur. Yoksa hepimiz sinirleniyoruz. Eymen bağırarak oynadığında ya da geç saatte çok gürültü yaptığında bağırma oğlum diyorum. Geçenlerde o da bana, bir şekilde sesimi yükseltmişim işte kızdığımdan değil hani, "Anne bağıııma" dedi bana. Şok oldum yani. Oluyor arada. Ama bi sarılıp kucaklaşma yetiyor unutturmaya. Psikopata bağlamaya gerek yok değil mi? Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. :)kabus sadece... Kimbilir neden etkilendi, belki televizyonda gördüğü bir sahneden, belki dışarıda gördüğü birinden... Bebek bu. Benim aklıma takılan tek şey, babanın davranışı oldu. Ukalalık yapmak istemem, çocuğum yok. Ama yıllardır çocuklarla ilgili bir vakıfta çalışıyorum ve şunu biliyorum ki çocuklar kullanmayı sever. Eğer senin kararına karşı, baba çocuğun yanında itiraz ediyorsa senin otoriteni sarsar ve çocuk ilerleyen dönemlerde bunu gayet güzel kullanır. kötü niyetli olduğu için değil, çocuk olduğu için. bunun dışında o çocuk gelişimci bunu söylemiş, beri taraftaki şöyle yapmış... teoriyle pratik birbirinden çok farklı şeyler.

    YanıtlaSil
  7. Zamane annesi olarak hepimiz bilgi bonbardımanı altında neye uğradığımızı şaşırıyoruz. Kendi annelik içgüdülerimizi dinlemek lazım.
    Benim kızımda yaşadığım inatlaşmalarda ya o kazandı yada ben bağırıp çağırdığım için kendimi çok kötü hissettim. Eğer istediğini yapmayı doğru bulmuyorsan yapma ama tartışma da, açıklamaya da çalışma bu durumdayken hiç dinlemiyorlar...

    YanıtlaSil
  8. :(
    sen içini bozma etkilenmiştir biryerlerden muhtemelen.
    Bu kadar kasma kendini lütfen bazı bozukluklarımız olsada deli değiliz allaha şükür :))

    YanıtlaSil
  9. Ahh Manolya. öyle acıttı ki bastığın parmak.Daha dün yarım saat ağladı banyodan sonra giyinmek istemiyormuş. Kızım da takıntılar başlamış benim haberim olmadan. Gerçekten neler yaptığımızın farkında değiliz çoğu zaman. Kızım sürekli ellerini yıkamak istiyor. Ve ben bundan nasıl vazgeçirebilirim diye kara kara düşünüyorum. Rabbim yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
  10. Ama bu yaşlarda normal. Daha dur hayali arkadaşlar gezinecek evde. Doğal olarak da uyurken de yansımaları oluyor.
    İda bir gün yanına uzandım anne yere basmadan in dedi neden dedim arkadaşlar oturuyor orada dedi. Ne arkadaşı oğlum dedim oradalar ben uyanınca tekrar oynayacağız bekliyorlar dedi. Korkudan ödüm patladı:))) Benim göremediğim ama onun gördüğü birşey mi var ki diye:))
    Annem bakıyor ya idaya bir akşam dedi ki ben hep halının üzerinde uyuyorum bir de çöpleri döküyorum hep:)))
    Koptuk biz bakıcı baksa aha çocuğu çalıştırıyo mu derdik kesin.
    Yani demem o ki rahat ol hırpalama kendini yazıyor onların tazecik beyinleri:)

    YanıtlaSil
  11. aynısı berkayda olmuştu ben çok bağırırım evde.kötü bişey yaptığımı bile bile.iki çocuk olunca çok farklı insanın peygamber sabrına sahip olması lazım.ne bileyim ya çocuk büyütmek zor zanaat

    YanıtlaSil
  12. İkiz Annesi; offf o çizgi filmler offf...

    Eymen'im ve Essa'sı; Uykulu uykulu inatlaşmayacakmışım çocukla!!!!

    Kırmızı Çizmeli Kedi; ok doğru ve Nehir Naz babasını çok güzel kullanıyor, çocuk resmen zaaflarımızı çözdü:)))

    annelili; Bu yaşlarda hep kendi bildiklerini okuyor bu cimcimeler:)))

    oytunla hayat; Hadi ordan biz zır deliyiz hemde.....

    Küçük Mucizem; Amin Nil işimiz zor gerçekten. Önceden yıkanacam diye olur olmadık zamanlarda üzerini çıkaran kızım şimdi banyo deyince bahaneler üretip duruyor. Dönem dönem oluyor demekki bunlar...

    Nehir İda; Böylede yazılmazki madem yazacak baba dövmeee deseya:)))

    SerpiL ; Zor iki çocuk....

    YanıtlaSil
  13. annelik ömrün boyunca sürecek bir bir kalp ağrısı vicdan azabı.. böyle mi yapsaydım.. daha iyi olsaydım.. daha çok zaman ayırsaydım.. vb gibi birsürü şey.. yolunu hislerinle bulduğun bir karanlık tünel.. sonunda harika bir ışık; mutlu çocuk! mutlu çocuk yetiştirmek için mutlu anne olmak lazım .. takma herşeyi kafana! sen mutlu ol önce.. yansısın çocuğuna.. çok ince düşünme.. kırılır düşüncelerin canını acıtır sonra.. önce sen mutlu ol mutlu olsun çocuğunda!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...